loading...
در انتظار موعود
محمد بازدید : 16 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

به گزارش سلامت نیوز  عضو انجمن نفرولوژي ايران گفت: استفاده كم از نمك و چربي‌هاي اشباع‌شده مانند سس مهمترين راه پيشگيري از ابتلا به نارسايي كليه است.

جلال آزمنديان در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه نارسايي كليه از كم كاري كليه تا از كار افتادگي كليه را شامل مي‌شود و 5 مرحله دارد اظهار داشت:علل زيادي موجب ابتلا به اين عارضه مي‌شود كه از جمله آن مي‌توان به فشار خون، سنگ‌هاي كليوي، عفونت‌ها، بيماري‌هاي مادرزادي و گلومرونفريت كه بر خلاف حالت عادي در آن پروتئين از كليه دفع مي‌شود اشاره كرد.

وي با بيان اينكه كه شايع‌ترين علت ابتلا به نارسايي كليه ديابت است افزود: در مرحله آخر درمان اين عارضه فرد بايد يا پيوند كليه شود يا همودياليز صورت گيرد يا دياليز شكمي.

آزمنديان در پاسخ به اين پرسش كه آيا ميزان ابتلا به اين عارضه در حال حاضر در كشور بيشتر شده است يا نه تصريح كرد: مسلم است كه در حال حاضر اين بيماري بيشتر پيدا مي‌شود چرا كه مي‌توان با يك آزمايش ساده اين موضوع را فهميد.

وي گفت: در اين بين رژيم‌هاي غذايي هم مؤثر هستند كه البته اين رژيم بعد از ابتلا به نارسايي كليه جايگاه مهمتري پيدا مي‌كند اما به طور كلي مصرف نمك، چربي‌هاي اشباع‌شده و زندگي ماشيني، عدم تحرك، استرس‌هاي محيطي و تدخين موجب ابتلا به اين عارضه مي‌شود.

وي تصريح كرد: بيماران در صورت ابتلا به اين عارضه بايد از فست‌فودها و مواد كنسرو شده كه مواد افزودني‌ دارند پرهيز كنند.

اين متخصص نفرولوژي تصريح كرد: به طور كلي استفاده كم از نمك و استفاده بيشتر از ميوه‌ها، سبزيجات و لبنيات كم چرب و در نهايت داشتن ورزش منظم و پرهيز از بسياري از عادت‌هاي بد از جمله مصرف سيگار براي پيشگيري از اين عارضه توصيه مي‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو